ďťż
 
 
  
 
 

Linki

 
    
 

 

 

 

Czy amortyzatory mają wpływ na wysokość auta????



LUKASZ_MAZURY - Paź Pią 10, 2008 7:19 am
" />Powiedzcie czy auto na zawieszeniu sportowym(sprężyny -35mm + amortyzator o krótszym skoku) będzie stało niżej niż na amortyzatorach seryjnych+ sprężyny -35mm. Różne osoby mają podzielone zdania. Czekam na wasze opinie . Pozdrawiam.




Wombat - Paź Pią 10, 2008 7:27 am
" />zależy.
Po pierwsze zależy od tego czy dolne mocowanie sprezyny jest na amortyzatorze. Jeżeli jest na amortyzatorze i jest nieregulowane to wtedy to jak wysoko stanie samochód zależy od tego na jakiej wysokości producent amortyzatora umieścił to podparcie sprezyny i jaki ma kształt. Bo róznie z tym bywa.

Po drugie zależy od tego jak silny jest amortyzator. Seryjny amorek jest miekki z reguły i nie powstrzyma sprezyny przed maksymalnym rozciągnięciem sie. Sprezyna jest ściskana tylko ciezarem samochodu. A sportowy amorek jest twardszy i stawia wiekszy opór wiec sprezyna rozciągając sie musi pokonac i ciezar samochodu i opór amortyzatora wiec może rozciągnąc sie ciut mniej.

Wiec bywa różnia.



Veber - Paź Pią 10, 2008 11:31 pm
" />Też musisz pamiętać że różne sprężyny nie są wykonane z takiego samego materiału, więc na -35mm siądzie -35mm, albo 40mm, albo 70mm, albo 20mm, nie ma reguły. Chyba, że tego aspektu nie bierzemy pod uwagę.



Wombat - Paź Sob 11, 2008 1:25 am
" />Nie no. generalnie dana sprzyzna do danego modelu ma obniżac zadaną wartość. bez wzgeldu na materiał i ilosc zwojów.
Jak kupujesz zestaw -35 to ma to być w okolicy -35mm a nie 70. Inaczej to nie ma sensu. Chyba że z firmy krzak to wtedy może byc róznie.




Veber - Paź Sob 11, 2008 8:06 am
" />Wiadomo, że nie H&R czy Eibach. Wiesz, że jest pełno wydum na rynku i zdarzają się różne dziwne sprawy podczas obniżania auta.



LUKASZ_MAZURY - Paź Sob 11, 2008 6:20 pm
" />Najprawdopodobniej założę serię na zimę. W innym przypadku będzie ciężko jeżdzić w zimę. Najgorsze są zamarznięte koleiny bo można ładnie nadwozie przetszeć. Pozatym jako płóg niechciałbym robić. Inaczej nie podwyższe. Nawet jakbym dał 15'' na wysokim profilu (teraz mam 14'') to cały ch... sie podniesie Pozdro



.wide - Paź Sob 11, 2008 6:50 pm
" />Przy -35 obawiasz się "efektu pługa" i to na 14 calowym kole?



LUKASZ_MAZURY - Paź Sob 11, 2008 9:26 pm
" />Może wydaje sie to śmieszne ale zobacz sam. Macie tu link do mojego autka z glebą. Dla mnie na zimę jest za nisko.
link:
http://nasza-klasa.pl/profile/8841914/gallery/27



Wombat - Paź Sob 11, 2008 9:34 pm
" />albo sie ma ładnie albo sie ma praktycznie. nawet jesli byś miał fart i taka kombinacja z serynymi amortyzatorami wyszła by "na twoje" to seryjny amorek ci tego nie podniesie na tyle żeby to miało sens



LUKASZ_MAZURY - Paź Sob 11, 2008 10:05 pm
" />Wiem dlatego na zimę wstawię serię i nie będzie problemu.



LUKASZ_MAZURY - Paź Sob 11, 2008 10:08 pm
" />Do tej gleby planuje 15'' 195/50 ale nie wiem czy nie będzie rwało laczy o nadkola.



Renault FĂźhrer - Paź Nie 12, 2008 12:49 am
" />Jakoś nie kojarze zeby amroki o krótszym skoku miały inny kołnierz niż seryjne, więc raczej się nie obnizy. Wiadomo , najlepiej porownac dwa amortyzatory i wtedy będziesz pewien - proste. Co do zawieszenia to wcale nisko nie jest, ten kto ma gwint podnoosi na zime własnie tyle ile masz teraz, więc raczej nie ma co panikowac A do 15" i 195mm pasuje ładnie profil 45.



Wombat - Paź Nie 12, 2008 8:21 pm
" />
">Jakoś nie kojarze zeby amroki o krótszym skoku miały inny kołnierz niż seryjne

To nie o to chodzi że one maja kołnierz w innym miejscu rozmyślnie tylko o to że rózni producenci troszke inaczej go umieszczają. Może zaczynają w tym samym miejscu ale te kołnierze maja róznyc kształt.. itd i w efekcie +/- kilka mm róznic jest.
W każdym razie mi na tych samych sprezynach na 3 róznych amorkach samochód stał na 3 róznych wysokościach - przy czym na KYB był najwyżej a na bilstein B8 i koni sport ustawionych na seryjną wartosc był niżej ale w miare identycznie.



LUKASZ_MAZURY - Paź Pon 13, 2008 8:13 am
" />WOMBAT czy optycznie idzie to wykryć porównując seryjny amorek ze sportowym??? Czy na zazdzie założenia i porównania.



Wombat - Paź Pon 13, 2008 2:48 pm
" />idzie



LUKASZ_MAZURY - Paź Pon 13, 2008 4:29 pm
" />Czyli głównie mam patrzeć na kołierze tych amortyzatorów?? Dobrze skumałem???



Wombat - Paź Wto 14, 2008 7:29 am
" />masz patrzeć na to jak wysoko jest ten kołnierz od dolnego mocowania amorka (a nie od jego konca - bo to nie musi byc to samo). Jezeli masz tam śrube to od osi tej śruby a jak jest na obejme/wcisk to od górnej granicy.\

No i nie tyle sam kołnierz co powierzchnia o którą opiera sie sprezyna



Grzesiek2290 - Paź Wto 14, 2008 10:14 pm
" />
"> Macie tu link do mojego autka z glebą. Dla mnie na zimę jest za nisko.

Nie nazwał bym tego gleba tylko obnizonym zawieszeniem

Bo wieeeelu userów Golfów Mk III wysmiało by cie jak bys im powiedział ze masz "glebe" i ciezko ci sie jezdzi :p

btw.Jak ci na zime za wysoko to wroc to serii.
Dla tego jestem zwolennikiem zostawiania seryjnego zawiasu po kupnie sportowego
  • jak czyscic zawory 1 6 fsi
  • dieta po 40 stce
  • 18 wos long haul plik silnika
  • mapnav 4 2 0 nawigacja w telefonie0A0909090A09090909do
  • jaki cms dla moich potrzeb

  •  

     


     

     
    Copyright 2003.